Nina Åkestam – not another meningslös blog

Gemensamt för alla bloggar jag läser är att de inspirerar mig på ett eller annat sätt. En av de som inspirerar mig är Nina Åkestam.

Förra sommaren började jag läsa Ninas Åkestams blogg på heltid, heltid innebär att jag läser varenda inlägg. Nina är 26år eller har hon fyllt 27… skitsamma åldern är inte viktig. Såhär presenterar Nina sig själv ”Jag är reklamare och skribent som tycker något om det mesta. Här på bloggen samsas mina tankar om reklambranschen och livet i stort med inlägg om jämställdhet, miljö och annat jag tycker är viktigt. Till vardags är jag kreatör pa Wieden+Kennedy i New York, så jag skriver en del om livet som utlandssvensk också.”

Jag föll för Ninas blogg med en gång, den är välskriven, smart och rolig.  Ninas skriver så bra att hon kommer undan med långa inlägg utan bilder. Man vill till och med ha mer. Innehållet är salig blandning av kvicka analyser,  reklambranschen och då och då lite New York tips –  allt paketerat på bästa sätt.

Jag känner inte Nina och kan inte säga mer än att det här är så jag uppfattar henne.

Det bästa med bloggen:

  • Nina är vettig och har bra grundvärderingar.
  • Nina säger ifrån när hon blir förbannad och gör det bra.
  • Ninas analyser är sylvassa och får alltid mig att tänka till.
  • Nina tar upp viktiga frågor som jämställdhet och miljöfrågan.
  • Nina skriver långa inlägg, men man vill ändå alltid ha mer.
  • Nina är  framgångsrik, ung, snygg och smart tjej som känns väldigt ödmjuk.
  • Hon bloggar personligt, men med integritet.
  • Hon bor i NYC som är en av mina favoristäder så det blir en del New york tips in emellan.

Ninas blogg hittar du här

 

// Lina Areblad

Kommentera

