Årets virala succé

Alla företags våta dröm är att deras reklamkampanj ska spridas och bli en snackis i sociala medier.

Någon som har lyckats med det är TV kanalen TNT Benelux vars reklamfilm blivit årets mest virala reklamfilm. Kampanjen är till för att promota TV kanalens lansering i Belgien. Bakom kampanjen ligger guerillabyrån Duval Guillaume. Klippet laddades upp för ca ett dygn sedan och har nu 4.5 miljoner visningar. (Kony 2012  hade 55 miljoner inom loppet av 48 timmar.)

I klippet får man se en röd knapp utplacerat på ett vanligtvis tomt torg i Belgien. På knappen står det ”Push to add drama”. En man cyklar förbi, trycker på knappen och ”drama” uppstår minst sagt. Det är genialiskt, kreativt, och otroligt smart. TNTs tagline är ”We know drama. And this is how we announced it.”

Jag älskar den här sortens kampanjer som får det att pirra till i magen och hoppa till av förtjusning

Vill du läsa mer kan du göra det på Ajour.se. eller på Duval Guillame.

// Lina Areblad

Annonser

One thought on “Årets virala succé

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s