Med tålamod kommer du långt

Jag brukar säga att jag inte har något tålamod. Det här året har jag motbevisat det för mig själv, jag har visst sjuka mängder tålamod

För att jobba med sociala medier krävs just tålamod. Ingenting händer över en natt utan det krävs tid för att få väntat resultat. Det är en väldigt mäktig känsla när det man har hoppats på börjar hända. Då njuter man mer när man har fått kämpa än när det går lätt.

Sociala medier tar tid, men ger bara bättre och bättre impact med tiden.

Ger snabbt resultat, kostar mer, effekten är mer kortvarig och ny satsning behövs snart igen.

Graferna har jag lånat ifrån någons presentation på slideshare. Kommentera gärna om du vet vart dem kommer ifrån så kan jag ge cred.

// Lina Areblad

Kommentera

