Hur hinner vi med alla våra kanaler?

Om en vecka ska jag tala på Webbdagarna i Göteborg. Rubriken till inlägget är densamma som jag kommer tala om på webbdagarna.
En av de vanligaste problemen jag möter när jag är ute hos företag är att tiden inte räcker till alla kanaler. Vanligt är att man startar upp en närvaro i flera kanaler utan en långsiktig plan. Detta resulterar i flera halvtomma Facebooksidor, Twitterkonton där den senaste tweeten är från ett år tillbaka och så vidare. Även om webbsidan ofta har högre prioritet ser det inte alltid bättre ut där.

Vart ska man fokusera? Hur högt ska ribban ligga ? Är webben död?  Hur gör vi på en plattform vi inte kan kontrollera? Är några av de frågeställningar jag kommer diskutera under min föreläsning.

Jag vill jättegärna ha input från dig. Hur tror du att framtiden för webben ser ut?

// Lina

Annonser

One thought on “Hur hinner vi med alla våra kanaler?

  1. Ping: Jag behöver din hjälp! | Miss Social Media

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s