Hur hinner vi med alla våra kanaler?

Om en vecka ska jag tala på Webbdagarna i Göteborg. Rubriken till inlägget är densamma som jag kommer tala om på webbdagarna.
En av de vanligaste problemen jag möter när jag är ute hos företag är att tiden inte räcker till alla kanaler. Vanligt är att man startar upp en närvaro i flera kanaler utan en långsiktig plan. Detta resulterar i flera halvtomma Facebooksidor, Twitterkonton där den senaste tweeten är från ett år tillbaka och så vidare. Även om webbsidan ofta har högre prioritet ser det inte alltid bättre ut där.

Vart ska man fokusera? Hur högt ska ribban ligga ? Är webben död?  Hur gör vi på en plattform vi inte kan kontrollera? Är några av de frågeställningar jag kommer diskutera under min föreläsning.

Jag vill jättegärna ha input från dig. Hur tror du att framtiden för webben ser ut?

// Lina

One thought on “Hur hinner vi med alla våra kanaler?

  1. Ping: Jag behöver din hjälp! | Miss Social Media

Kommentera

