Min presentation från Webbdagarna Göteborg

Jag talade igår på Webbdagarna under rubriken ”Hur hinner vi med alla våra kanaler?”
När jag började med förberedelserna inför min föreläsning hade jag ambitionen att lösa problemet med tiden. Ganska snabbt kom insikten att jag inte kan trolla fram tid hur gärna jag än vill. Slutsatsen som ni inte ser när ni klickar er runt på Prezin är

”Det gör vi inte. Det handlar om att välja och våga satsa på det ni väljer. Fundera på hur mycket lägger ni på print, annonser, mässor, internkommunikation osv och vad de ger tillbaka (ROI)? Hur kan ni göra det annorlunda? Det kanske finns en digital motsvarighet till flera av era nuvarande kanaler som till och med är billigare, mer effektiv och miljövänligare.”

Tack till alla er som har kommit med hejjarop, peppande tweets m.m. Det är ni som gör det så himla kul att föreläsa.

// Lina

Kommentera

