Att våga hoppa

Det är nästan exakt ett år sedan jag blev entreprenör på heltid. Att som nittonåring bestämma sig för att säga upp sig från sitt trygga arbete och starta eget företag är inte ett lätt beslut.

På scen på Webbdagarna i Göteborg.

Jag var livrädd.

Livrädd att det inte skulle bära, att jag skulle skämma ut mig och behöva flytta hem till mina föräldrar igen. Ett år senare känns det så otroligt skönt att veta att jag oroade mig helt i onödan. Nu arbetar jag med det jag älskar varje dag och det går faktiskt bra.

Jag hade ångest i flera månader innan det till slut fick vara nog och jag vågade säga upp mig. Någon gång under allt velande ringde jag till en vän som hade tagit samma beslut lite mindre än ett år tidigare. Han sa ”Lina, du älskar att tjäna pengar. Det kommer du inte sluta göra.” Någonstans där hittade jag modet och vågade satsa. Jag var helt enkelt tvungen att lita på mig själv.

Längst bak i min kalender står ett citat. Varje gång någon säger något i stil med ” Du som är så ung borde väl plugga istället för att tramsa runt och ”driva företag”?” läser jag det här citatet.

”A reason people say you can´t do it is because they didn´t do it and it makes them a little crazy that maybe you will.”

Om jag är glad att jag hoppade? Om jag är glad!

// Lina

2 thoughts on “Att våga hoppa

  1. Wow, att du tog steget som nittonåring imponerar på mig! Och vad kul att du lyckats. Jag har precis hoppat igen så jag önskar lycka till framöver för oss båda och hoppas att fler vågar satsa på sitt eget.

Kommentera

